360° zpětná vazba
„Vědomí jakékoliv neshody mezi tím, jak se vidíme sami, a tím, jak nás vidí ostatní, zvyšuje vědomí (znalost) sama sebe a zvýšené vědomí sama sebe je klíčem k maximálnímu výkonu v roli vedoucího pracovníka." J.D. Turnov
- Má některý z Vašich manažerů rezervy ve svých pracovních návycích a Vy nevíte, jak nejlépe mu to sdělit?
- Chcete pomoci svým manažerům identifikovat jejich rozvojové potřeby?
- Cítíte potřebu změřit chování Vašich manažerů v klíčových kompetencích?
- Chcete svým zaměstnancům předat upřímnou zpětnou vazbu?
- Je pro Vás důležité získat zpětnou vazbu od kolegů, nadřízených, podřízených, interních zákazníků, případně od dodavatelů?
Pokud ANO, přijměte pomoc našich HR Specialistů.Jak systém zpětné vazby funguje:
Oblasti využití:
- Zhodnocení konkrétních projevů chování jednotlivce v klíčových kompetencích – samostatně, nebo v návaznosti např. na absolvovaná školení (lze změřit, zda došlo po školení k posunu).
- Používá se zejména pro manažerské pozice.
- Zmapování rozvojových potřeb jednotlivých zaměstnanců.
- Prostřednictvím této metody neměříme pracovní výkon jako takový, ale cestu, jak hodnocený svého výkonu dosahuje.
Výhody:
Z pohledu zaměstnavatele (zadavatele)
- V rámci projektu jsou definovány klíčové kompetence, které jsou pro Vás jako zadavatele důležité a jejichž projevy chování chcete zmapovat a cíleně zdokonalit (lze vycházet i ze stávajícího kompetenčního modelu pokud jej Vaše společnost má).
- Všechny hodnotící dotazníky jsou šity na míru Vašemu konkrétnímu zadání.
- Implementace systému přes externího dodavatele zajišťuje maximální možnou míru objektivity
a nezávislého pohledu.
Z pohledu hodnoceného
- Objektivní zpětná vazba – ze zkušenosti můžeme potvrdit, že hodnotitelé jsou v rámci spolupráce s externím dodavatelem hodnocení mnohem otevřenější a konkrétnější ve své zpětné vazbě vůči hodnocenému.
- Každý vyspělý manažer bere 360° zpětnou vazbu jako ideální možnost osobního rozvoje.
Z hlediska hodnotitelů
- Možnost vyjádřit bez obav své postřehy projevů konkrétního chování hodnoceného.
- Vysoká míra anonymity respondentů.