Socrates
Culture 2000
PHARE (Fond rozvoje
lidských zdrojů)
PHARE CBC
Iniciativa EQUAL
Leonardo da Vinci
Marco-Polo
Tento projekt je zacílen na potřeby studentů hotelových škol a škol cestovního
ruchu, na nabídku mezinárodní praxe pro tyto studenty. Záměrem projektu
je organizace výměnného programu - poskytnutí studentům posledního ročníku
hotelových škol a škol cestovního ruchu příležitost praktického působení
v evropských společnostech. Vybraní studenti získají možnost 3 - 6 měsíční
praxe v evropských hotelích a cestovních kancelářích. Cílem je výzkum
vzdělávacích potřeb těchto studentů a vytvoření výukových směrnic pro
hotelové školy a školy cestovního ruchu.
Společnost TEMPO se bude podílet na propagaci mezinárodních aktivit projektu.
Bude spolupracovat při výzkumu a analýze výukových potřeb studentů a zprostředkovávat
kontakt mezi odbornou praxí a teoretickou výukou. Zúčastněné společnosti
by měly nabídnout výcvikové příležitosti nejméně pro dva studenty ze zahraničních
zemí. Zainteresované školy by měly vyslat vybrané studenty do firem.
nahoru
Europe
Restaurant - Training in Network
Projekt v rámci programu Leonardo da Vinci má za cíl systematicky rozvíjet
síť vzdělávacích zařízení, podporovat uplatňování obecného obsahu, metod
výuky a mezinárodní výměny v oboru restaurací. Projekt je orientován zejména
na potřeby sociálně znevýhodněné mládeže. Vyzvedávána je individualizace
učebního procesu v rámci skupinové výuky a orientace na získání praktických
zkušeností.
Evropská vzdělávací restaurace má mezinárodní výměnou informací a zkušeností
napomáhat k evropské integraci v odborném vzdělávání a zároveň reagovat jak
na odborné potřeby studentů, tak na problémy evropského trhu práce.
Společnost TEMPO se bude podílet na vývoji detailního pracovního programu
a ověřování významu Evropské vzdělávací restaurace ve spolupráci se zainteresovanými
regionálními institucemi a partnery. To znamená, že bude kontaktovat školy
nabízející vzdělání v oboru kuchař - číšník a nabízet jim pomoc při zakládání
výukových restaurací a jejich zapojení do evropské sítě, umožňující mezinárodní
výměnu studentů. Společnost TEMPO se bude také podílet na vývoji směrnic
pro školicí zařízení zainteresovaná v zavádění evropské výuky v restauracích.
nahoru
Methodology
for On-Line Tutorship/Guidance Tool for the Tutors
Projekt reaguje na potřebu distančních učitelů jazyků vyvinout nástroj, který
by jim umožňoval využívat ve výuce technických a multimediálních pomůcek,
uplatňovat flexibilitu ve výcvikových kurzech a zároveň zachovával individuální
přístup ke studentům.
Projekt navrhuje vytvořit obecnou metodologii pro výuku distančních studentů
a poskytnout tutorům poradenský nástroj, který by jim pomohl v jejich nových
funkcích a rolích. Vytvořená metodologie by měla být využitelná pro jakýkoli
jazykový kurz a měla by přispívat ke zvyšování kvality jazykové výuky.
Společnost TEMPO bude přispívat svými zkušenostmi k vytvoření výukového nástroje
pro distanční výuku jazyků. Společnost TEMPO stejně jako ostatní partneři
bude provádět analýzy individuálního přístupu k výuce s ohledem na určení
metod distanční a on-line vzdělávací cesty každého studenta. Bude také prezentovat
produkt - metodologii vybrané skupině tutorů a testovat ji.
nahoru
Key
Skills Individual Diagnostic Screening Programme
Záměrem tohoto projektu je využití tří balíčků programu na individuální rozpoznávání
klíčových dovedností, které byly vyvinuty a vytvořeny v rámci programu "Employment
- Youthstart". V rámci projektu bude poskytnut výcvik lektorům každé
ze zúčastněných organizací, jak zavádět balíčky a testovat jejich účinnost
na mladých nezaměstnaných.
Vytvořené balíčky mají využití ve třech klíčových oblastech - práce s čísly,
komunikace a informační technologie. Před zahájením testování v každé z partnerských
organizací mají být přeloženy každým z partnerů do vlastní řeči a přizpůsobeny
dle kulturních odlišností. Po dokončení testování v partnerských organizacích
budou testy modifikovány a převedeny do CD-ROM.
Naším hlavním úkolem je překlad testovacích balíčků a jejich přizpůsobení
dle národních specifik. Umožníme školení lektorovi o metodice testování.
V následující fázi provedeme testování balíčku na vybrané skupině dospělých
nezaměstnaných. V závěrečné etapě Knowsey College upraví tištěné materiály
do podoby CD-ROM a naším úkolem bude opět ve spolupráci se zahraničními partnery
provést otestování efektivnosti této metody na rozpoznávání slabých stránek.
nahoru
Circulus
Circulus je název nově se rozbíhajícího projektu. Ve spolupráci se školicími
institucemi v Portugalsku a Francii budeme zprostředkovávat čtyřměsíční
výměny studentů s cílem rozvíjet jazykové dovednosti mladých lidí.
nahoru
Erstellung
von Open-Distance-Learning Materialien für die IT-Berufe
unter Berücksichtigung der Einstiegsschwierigkeiten
von technikunterfahrenen Frauen
Tento projekt se zaměřuje na vzdělávání v oblasti informačních a telekomunikačních
technologiích a to s ohledem na ženy. Konkrétně jde o to, zpřístupnit ženám
počítačové vzdělání, pomoci jim zbavit se strachu z této dosud výhradně mužské
oblasti a v neposlední řadě překonat již po léta zažité předsudky, že technické
a počítačové vzdělávání zkrátka NENÍ pro ženy.
Cílem projektu by mělo být vytvoření vzdělávacích balíčků pro distanční vzdělávání
žen v oblasti informačních technologií. Kurzy jsou určeny ženám, které chtějí
začít pracovat s výpočetní technikou a jsou nezaměstnané nebo chtějí změnit
směr své současné kariéry. Zkrátka ženám, které se chtějí bez obav více vzdělávat
v oblasti počítačového a telekomunikačního světa.
Společnost TEMPO obdrží tzv. balíček od hlavního koordinátora, který by se
měl přizpůsobit na české podmínky a měl by být aplikován a realizován právě
(ovšem nejen) společností TEMPO samotnou.
nahoru
Qualification
of Female Students of Arts and Social Sciences for
Employment in Companies
Hlavním tématem tohoto projektu, který se realizuje v rámci programu Leonardo
da Vinci, je především otázka "žen a pracovního trhu". Projekt
je jednak koncipován jako sociologická sonda, jednak se snaží o praktický
výsledek - záměr projektu je zmapovat (a změnit) situaci, jaká existuje při
uplatňování absolventů, resp. absolventek, které vystudovaly vysokou školu
s humanitním zaměřením na trhu práce.
Důležitým bodem projektu je také zamyšlení se nad tím, jak důležitou roli
při zapojování absolventek do pracovního procesu hraje diskriminace. Je tento
faktor převážně určující a znamená rozhodující kritérium pro výběr zaměstnanců,
nebo je to jen uměle vytvořená fobie, ničím nepodložená hypotéza a nestojí
za to ji podrobně zkoumat?
Výsledkem tohoto projektu by měl být kromě teoretických závěrů seminář či
jednorázový kurz, který by se měl realizovat na jednotlivých vysokých školách,
a měl by budoucí absolventky seznamovat s tím, co to vlastně je trh práce,
jaká jsou kriteria pro to, aby člověk obstál při přechodu ze školy do zaměstnání;
co je nutné znát a čeho je třeba se vyvarovat.
Společnost TEMPO by měla, jako každý z partnerů projektu, zmapovat situaci
v domácím prostředí, tzn. v České republice, a pomoci realizovat výše zmíněné
semináře a kurzy na jednotlivých vysokých školách.
nahoru
European
Game of Self-employment
Tento projekt by se měl realizovat v rámci programu Leonardo da Vinci. Tématem
projektu je oblast podnikání, konkrétně se jedná o simulaci podnikání pro
mladé lidi, v malých a středních firmách, v nových sektorech atd.
Protože se jedná o virtuální projekt, je velká pravděpodobnost, že bude o
jeho využívání nemalý zájem, neboť mladí lidé se v dnešním světě setkávají
s informační technologií čím dál tím častěji a využívání Internetu se stává
nedílnou součástí života.
Výsledný produkt tohoto projektu by se měl objevit v podobě CD-ROMu a měl
by být dostupný všem těm, kteří mají zájem si vyzkoušet jaké to je "doopravdy" podnikat.
Naším hlavním úkolem bude metodickou pomůcku přeložit a přizpůsobit českým
podmínkám. V další fázi budeme provádět testování na vybrané skupině a ze
závěrů provádět modifikace. Distribuce a šíření bude závěrem celého projektu.
nahoru
Eco-Management
Training for Managers and Qualified Workers from SMEs
Via Internet
Tento projekt se uskutečňuje v rámci programu Leonardo da Vinci a zabývá
se oblastí životního prostředí a managementu (Eco-management). Všichni partneři
vyvíjejí tzv. studijní balíček, který by měl být dostupný prostřednictvím
Internetu. Tento studijní program bude nejprve vytvořen v angličtině a poté
se přeloží do příslušných jazyků účastnících se partnerů. Výsledkem bude
všem dostupný Internetový studijní program řízení v oblasti životního prostředí.
Naším úkolem je tvorba Internetových stránek, přeložení výsledného kurzu
do českého jazyka a jeho adaptace na české podmínky v oblasti Eco-managementu.
Výsledný produkt by se poté měl pomocí těchto stránek rozšířit a sloužit
svému účelu.
nahoru
PIMM
Transnational Development, Testing, Evaluation and
Dissemination of a Skills Acquisition Concept for Consultants
and Small and Medium Enterprises
TEMPO - školící středisko se v současné době podílí na realizaci projektu
PIMM - Process Integrated Management Methods (metody procesního integrovaného
managementu). Cílem projektu je mezinárodní vývoj, implementace a diseminace
výukového konceptu pro konzultanty a malé a střední podniky do 50ti zaměstnanců
(MSP). Koncept je postaven na požadavcích norem ISO 9001 a ISO 14001 a také
na zákonných požadavcích z oblasti bezpečnosti práce. Produkty tohoto projektu
jsou národní a mezinárodní analýza, dotazník určený pro analýzu situace v
MSP, modelová příručka integrovaného managementu (ISO 9001; ISO 14001; bezpečnost
práce), sylabus školení MSP, sylabus školení konzultantů, výukové materiály,
indikátory úspěchu konceptu a projektu. V současné době projekt vstupuje
do své závěrečné fáze. Z produktů je k dispozici národní a mezinárodní analýza,
dotazník pro analýzu MSP. Ve fázi překladu je modelová příručka (včetně návrhů
vývojových diagramů popisujících procesy ve firmě, formulářů, kontrolních
listů apod.). Sylaby školení jsou dokončeny, předpokládá se však jejich stálé
vylepšování. Rovněž ostatní produkty jsou ve fázi vývoje. V této závěrečné
fázi je nezbytné otestovat a vyhodnotit produkty projektu. O dalším vývoji
a výsledcích Vás budeme i nadále informovat.
nahoru
ASMAP
- Strategical Approach to Personnel Management
Smyslem tohoto dvouletého projektu bylo vytvořit počítačový program nazvaný
Training Manager. Training Manager dovoluje simulovat různé situace, se kterými
se setkává manažer ve své práci.
Program Training Manager je především metodou analýzy situací v managementu.
Umožňuje předvídat pravděpodobné důsledky rozhodnutí, jež jsou určená pro
vyřešení některých problematických situací v podniku.
Jeho cílem je tedy naučit se určovat situaci, stanovit možné akce, předvídat
důsledky těchto akcí a vybírat ty, které jsou nejvhodnější. Program je také
nástrojem, který členům skupiny vedení poskytuje příležitost ke společnému
uvažování a ke konfrontaci stanovisek.
Program Training Manager tedy pomáhá při uvažování ještě dříve, než se rozhodneme,
jak budeme reagovat: například, když jsme postaveni před příliš velkou fluktuaci
pracovních sil, nebo když se musíme vyrovnat s poklesem produktivity atd.
Tak můžeme momentálně řešit asi deset typických situací:
-
zavádění nových
technologií
-
vysoká fluktuace
pracovních sil
-
hromadné přijímání
pracovníků
-
příliš vysoká
nekvalita
-
příliš časté
nedostatky v oblasti lidských zdrojů
-
odchod a nahrazování
důležitého manažera
-
nedostatečná
kvalifikace pracovníků
-
změna organizace
práce
-
nedostatečná
produktivita
Training Manager byl vytvořen a
je vhodný pro vedení malých a středních podniků.
TEMPO - školicí středisko se aktivně podílelo na vytváření simulátoru. Ten
je dostupný v české verzi a je zajištěno jeho rozšíření do českých firem.
nahoru
Euro
Show Management Training
Navrhovatelem tohoto projektu je italská asociace divadel, která jej iniciovala
z potřeby rozvíjet dovednosti a znalosti studentů v oblasti divadelního marketingu
a managementu. Úloha firmy TEMPO - školicí středisko znamená být příjemcem
pěti italských studentů a zajistit pro ně všechny potřebné záležitosti v
průběhu jejich půlročního pobytu v České republice. Kromě běžných záležitosti,
pro ně zajišťujeme kurzy z různých oblastí a rovněž zprostředkováváme odborné
praxe v českých divadlech.
nahoru
Euro
Practice for Administrative Coordinators
Tento program je zaměřen na profesionální administrativní pracovníky a sekretářky,
které se v současné době ve své práci potýkají se zásadními změnami způsobenými
rychlým vývojem v informačních a komunikačních technologiích. Je nutné, aby
změny ve výuce následovaly vývoj v praxi a tomu by měl napomáhat mezinárodní
výměnný program. Cílem je zapracovat mezinárodní prvek do vzdělávacího programu
pro administrativní pracovníky. V rámci tohoto projektu TEMPO - školicí středisko
přijme dvě švédské studentky, zajistí pro ně ubytování a zprostředkuje praxi
v oblasti administrativy.
nahoru
New
Information Technologies in Advertisement Activities
Jedná se projekt spolupráce mezi Českou republikou, Litvou a Itálií, především
v oblasti vzdělávání v reklamě a možnostech jeho uplatnění v praxi. Učitelé
z Kaunaské university, největší a nejstarší university v Litvě, absolvují
krátkodobý poznávací pobyt v České republice a v Itálii a během těchto návštěv
získají co nejvíce informací v požadované oblasti. Zkoumat budou systémy
vzdělávání v reklamě, osnovy kurzů a možnosti spolupráce s podniky. Na závěr
provedou srovnání jednotlivých vzdělávacích systému a jejich využití v praxi
a na tomto základě mohou doporučit změny v curriculech.
nahoru
Hum@no
nahoru
Sistema
de certificacion profesional para titulaciones de
Humanidades
Cíly tohoto projektu jsou:
-
Adaptace absolventů
evropských humanitárních oborů na současné a budoucí
požadavky trhu práce
-
Analýza
profesní situace absolventů humanitárních oborů vzhledem
k současné výuce.
-
Pro co jsou
tito absolventi kvalifikovaní?
-
Analýza jejich
profesní reality. Jaká je profesní hodnota jejich vzdělání?
-
Zjistit požadavky
a potřeby trhu práce vůči těmto absolventům. Co evropský
trh práce od nich požaduje?
-
Zjistit vývoj
trhu práce v souvislosti se vznikem profesních požadavků.
Jaké jsou současné a budoucí pracovní příležitosti?
K hlavním aktivitám společnosti
TEMPO v tomto projektu patří:
- analýza
- definice základny virtuálních
služeb
- rozvoj tréninkového plánu
- implementace tréninkového plánu
- koordinace, management a šíření
Projekt Hum@no by měl přinést
následující předpokládané výsledky:
- analýza a zpráva o situaci na
trhu práce a absolventech
- humanitárních oborů
- mapa profesních profilů a oblastí
- mapa profesních kompetencí
- tréninkový program zaměřený na
absolventy humanitárních oborů
pilotní kurz
nahoru
STEC IT (Stimulating Enterprises
Creatin Using Information Technology)
Mezi cíle tohoto projektu patří:
-
analýza potřeb
podnikatelů
-
hodnocení tvorby
internetové základny
-
tvorba informační
podpory MSP
-
vytvoření on-line
kurzů
-
testování nástrojů
Hlavní činnost společnosti
TEMPO - školicí středisko spočívá v:
-
identifikaci
informací a potřeb podnikatelů
-
tvorbě multimediální
základny založené na internetu a nových technologiích
-
rozvoji informativní
sekce sítě
-
rozvoji interaktivní
tréninkové sekce
-
testování a
hodnocení internetových stránek
Předpokládané výstupy a
výsledky projektu zahrnují:
-
7-jazyčná internetová
síť, kterou uvede do provozu a bude spravovat autor
a koordinátor projektu
-
Malí a střední
podnikatelé zde naleznou specifické informace právní,
finanční, administrativní
-
Dále zde bude
k dispozici balík 8 on-line kurzů zahrnujících různé
oblasti
-
Síť bude pravidelně
doplňována novinkami apod.
nahoru
Return on Investment in
Training
Cílem projektu ROI (Return on Investment in
Training) je:
-
Zvýšit schopnosti
a dovednosti lidí
-
Zvýšit kvalitu
a přistup k odbornému vzdělávaní
-
Určit metodu,která
ohodnotí návratnost do odborného vzdělávání
-
Rovné příležitosti
pro muže a ženy v odborném vzdělávání
Hlavní aktivity společnosti
TEMPO - školicí středisko jsou především:
-
Presentace
administrativního a finančního plánu
-
Vyvinutí hodnotícího
modelu
-
Definice hodnotící
metodologie
-
Definice hodnotících
nástrojů
-
Kontrola výsledků
Předpokládané výstupy tohoto
projektu by měly zahrnovat:
-
Praktická hodnotící
zpráva
-
Manuál k hodnotící
metodě
-
Sada nástrojů
umožňujících hodnotit návratnost investic do vzdělání
-
Trénink osob
v oblasti vyvinuté metodologie a užívání hodnotících
nástrojů
-
Zpráva hodnotící
výsledky metody a nástrojů
nahoru
OGM
Food & biopollution certificatio
Mezi cíle tohoto projektu patří:
-
Inovovat manažerský
a zaměstnanecký vzdělávací systém
-
Vytvořit permanentní
vzdělávací kurz, orientovaný na malé a střední podniky
a na spotřebitele
-
Budoucí udržení
partnerství zúčastněných stran
-
ITC komunikační
aktivity mířené na občana Evropy
Hlavní aktivity společnosti
TEMPO - školicí středisko spočívají ve:
-
Vývoji webové
stránky projektu
-
Vývoji multimediálního
CD
-
Stanovení inovativních
profesionálních profilů a kurzů pro vzdělávací pracovníky
-
Vývoji inovačního
e-vzdělávacího modelu v oblasti managementu potravin
-
Projekt přinese
následující výstupy a výsledky:
-
Webová presentace
-
Multimediální
CD
-
Vzdělávací
kurz pro MSP
-
Vzdělávací
model pro celoživotní vzdělávání
nahoru
NTCrafts - New access to
continuing vocational training for isolated labour
market groups through self-training in traditional
crafts
Hlavní cíle projektu spočívají:
-
Cílovým skupinám
poskytnout školení vzhledem k jejich specifickým potřebám
-
Ulehčit přístup
k manuálnímu vzdělávání lidem mimo trh práce
-
Podpořit cílové
skupiny v oblasti samozaměstnání
-
Využívat kulturní
a etnické specifika partnerských zemí jako základnu
pro další trénink.
Aktivity společnosti TEMPO
- školicí středisko v projektu zahrnují:
-
Vývoj samo-vzdělávacího
systému
-
Vývoj praktických
nástrojů,vyučovacích materiálů
-
Hodnocení a
diseminace materiálů
-
Testování pilotních
skupin
-
Shrnutí materiálů
a jejich překlad
Předpokládané výsledky a
výstupy projektu:
SME
Proactive Manager
Hlavními cíly projektu jsou:
Tyto cíle budou rozvinuty
v projektu tak, abychom mohli:
-
identifikovat
vlastnosti charakterizující korporativní sociální odpovědnost
-
popsat profil
pro-aktivního manažera MSP dobrovolně odhodlaného přispět
k lepší společnosti a čistějšímu životnímu prostředí
-
vyvinout tréninkové
nástroje pro zlepšení schopností a změnu přístupu manažerů,
pro uvědomění sociální odpovědnosti získat nejlepší
existující způsoby provádění CSR
-
Cílovou skupinou
jsou manažeři malých a středních firem a trenéři, kteří
budou naučeni nejlepší existující způsoby praxe, provádění
CSR konceptů.
K výstupům projektu patří:
- model pro-aktivního managera,
průvodce nejlepšími praktikami CSR, marketingový koncept
(vše tištěné v angličtině, ke stažení na webu, CD-ROM)
- multijazykový tréninkový nástroj
- web stránky, CD ROM
- promoční materiály
- tištěné tréninkové materiály
nahoru
Labsel Thematic Virtual
Laboratories: Innovative Methodology to Support Training
in the Local Economic System
Cílem projektu
je zavádění a posilování přispívání odborného vzdělávání
inovačnímu procesu. Konkrétně se jedná o:
-
vytvoření virtuálních
tématických laboratoří
-
testování lokálního
ekonomického systému (LES)
-
vytvoření tréninkových
balíků se záměrem napomoci odbornému vzdělávání
-
zintenzivnit
vztahy mezi klíčovými faktory LES administrativou,
vzdělávacím systémem a zaměstnavateli
-
integrace pomocí
ICT
Cílovou skupinou jsou malé a střední
podniky, školy a university, obchodní asociace a unie,
konzultační a tréninkové agentury, IT společnost, veřejnost.
Mezi hlavní aktivity projektu
patří:
-
definice bodů
rozhovoru, témat
-
tvorba skupin
-
definice průvodce
pro uživatele
-
studie potřeb
uživatele a požadavků odborného vzdělávání
-
zpracování
a vyhodnocení sběru dat a informací
-
vytvoření,
tisk a šíření materiálů
-
tvorba virtuálních
tématických laboratoří
Hlavní výstupy a výsledky
projektu jsou tvořeny:
Socrates
Getting@link.ED
Pod tímto hlavním tématem se rozběhly některé
konkrétní tématické bloky:
Tento projekt byl zahájen v roce
1998 v rámci programu Socrates. Getting@link.ED je program
zaměřený na zvyšování kvality vzdělávání v Evropě a podporu
využívání flexibilních přístupů, rozvíjení samostatné
výuky studentů a evropské dimenze školního vzdělávání.
Konkrétně má projekt vést k většímu využívání informačních technologií u
učitelů a studentů a založení evropské sítě, která by umožnila společné sdílení
myšlenek a zkušeností. Výstup se bude skládat z evropských modulů, efektivních
výukových a učebních přístupů a modelů pro výuku studentů. Tento produkt
bude dále rozšiřován zájemcům na regionální, národní a mezinárodní úrovni
přes Internet, vytvářením tištěných materiálů, knih a uváděn do praxe.
Společnost TEMPO vede skupinu Kultura a turismus a podílí se na tématech
Rodné město a Trh práce. Hlavním cílem je zpřístupnit efektivní elektronickou
komunikaci mezi učiteli a studenty. Obzvláště studenti a učitelé jazykových
kurzů, pociťují potřebu rozvíjet vlastní využívání Internetu a E-mailu. Vyhledávání
informací o městech přes Internet by mělo být pro studenty zajímavým oživením
výuky. Konkrétním výstupem je prezentace informací na webových stránkách.
nahoru
LOKI
- Integration through Language and Culture
LOKI je multimediální materiál, který kombinuje jazykový přínos se získáváním
sociálně-kulturního přehledu o čtyřech evropských zemích: Polska, Rumunska,
Maďarska a České republiky. Procvičuje čtyři základní jazykové dovednosti:
čtení, psaní, poslech a mluvení, vedle toho i více akademické dovednosti
jako zhodnocování, kritizování, diskutování atd. a obchodní dovednosti jako
vyjednávání, prezentace, auditing atd.
Projekt LOKI má za cíl vyplnit tato prázdná místa pomocí vzdělávacího balíčku,
který nechce pouze naplnit jazykovou a sociálně-kulturní dimenzi, ale nabízí
také širokou možnost zpětné reakce a komunikace o zvolených tématech a představuje
názory na Evropskou unii a její instituce ve střední a východní Evropě.
nahoru
Online
Learning Of Finnish Language
Projekt i - Speak Finnish je projekt zaměřený na vytvoření inovativního vzdělávacího
materiálu pro finský jazyk. Cílem vytvořit původní jazykový vzdělávací materiál,
který by byl využitelný pro kombinaci distančního kurzu a výuky s využitím
přímého kontaktu s učitelem. Gramatika a jazykové struktury jsou vysvětlovány
jednoduchou formou a důležitou stránkou projektu je také jasné pedagogické
vedení celého výkladu.
Výsledek projektu koordinovaného společností TEMPO bude použitelný pro státy
Evropské unie, ale také po celém světě. Projektoví partneři jsou instituce
zabývající se jazyky a jejich využitím prostřednictvím multimédií, zvláště
University of Antwerp, Center for Language and Speech - Belgie, kteří vyvinuli
v rámci jejich projektů jazykové CD-ROMy všech zemí Evropské unie a tří zemí
přidružených včetně ČR, a tento projekt je pokračováním těchto zkušeností.
Do budoucna má partnerství napomoci tvorbě obecného rámce pro on-line výuku
i dalších řečí Evropské unie a řečí přidružených zemí. I - Speak je čerstvě
zaregistrovaná značka pro výuku řečí on-line s licencí společnosti TEMPO.
nahoru
Luces Habilidades Cognitivas
TEMPO - školící středisko se v současné době podílí na realizaci projektu
LUCES - Habilidades cognitivas enprendedoras. Tento projekt bude uskutečněn
v rámci tří let 2001 - 2004.
Hlavní cíl projektu
Luces :
Konkrétní cíle projektu
jsou :
-
určit charakteristiky
Evropského podnikatele
-
zjistit zda
existují a porovnat rozdílné charakteristiky mezi podnikateli
mužského a ženského pohlaví
-
navrhnout a
prověřit nástroje, které pomohou ve výběru osob s podnikatelským
nadáním
-
navrhnout metodologii
rozvoje a trénování podnikatelských dovedností a schopností
V průběhu celého projektu budeme
pracovat s kvalitativně a kvantitativně propracovanou
metodologií, takže budeme moci dosáhnout objektivních
a spolehlivých výsledků. Zároveň budeme moci zajistit
správnou interpretaci a využití našich závěrů.
nahoru
TRESOR - Try and Experience
Strengths and Own Resources
Motivace a posílení studentů ve vztahu k celoživotnímu sebevzdělání je základním
úkolem tohoto projektu. Zvláštní pozornost je věnována lidem bez kvalifikace
nebo s nízkou kvalifikací, především však lidem sociálně, ekonomicky nebo
fyzicky znevýhodněným.
Na začátku úspěšného celoživotního vzdělávání stojí určení sociálních a profesních
schopností potřebných v určitém pracovním prostředí. Existující metody a
nástroje používané k určení těchto schopností nejsou dostačující pro cílovou
skupinu tohoto projektu a jsou sotva založeny na principu motivace a posilování
studentů k celoživotnímu vzdělávání. Musí se tedy vyvinout nové nástroje
a metody, berouc v potaz schopnosti a vzdělání, které znevýhodnění studenti
již mají. Tyto studenty je třeba motivovat právě na základě zjištěných faktů
a to tak, aby převzali odpovědnost za své vzdělání.
V tomto ohledu
sleduje projekt následující
dva cíle:
-
Vybudování
mezinárodní sítě organizací, která se zaměří na výzkum,
analýzu a testování hodnotících metod určených pro
sociálně, fyzicky a ekonomicky znevýhodněné osoby
-
Posilování
sebeanalýzy a sebevzdělání studentů za účelem sebeurčení
tím, že budou vyvinuty a aplikovány nové metody a způsoby
hodnocení určené cílovým skupinám
nahoru
Culture 2000
Educazione all Architettura
e Nuove Tecnologie
Vzdělání věnované umění experimentovalo se mnoha vzdělávacími projekty určenými
pro různé skupiny osob. Vzdělávání o architektuře je často zaměřeno na osoby
pohybující se v této oblasti: tato tendence pak ztěžuje laické veřejnosti
porozumět architektuře v celé její technické a kulturní komplexnosti.
Vzděláváním věnovaným architektuře projekt zamýšlí zasáhnout právě onu laickou
veřejnost.
Technologie vytvořila nové nástroje a multimédia různé přístupy ke znalostem:
pro nové generace jsou nové multimediální jazyky známější a známější.
Tyto jazyky jsou důležité především pro:
-
Tvorbu vzdělávacích
projektů, které překonávají jazykové a kulturní odlišnosti
-
Usnadnění výměny
a spolupráce pracovníků
-
Zvýšení zájmu
veřejnosti (nové technologie vlastně vytvořily nové
formu komunikace, které ulehčily interakce mezi navrhovateli
a širokou veřejností)
Cílem je pomoci lidem lépe
rozumět významu moderní/současné architektury:
- Vytvořit pro budoucnost veřejnost
rozumějící architektuře ("evropskou veřejnost")
- Otestovat, jak by mohli vzdělávací
projekty zaměřené na současné umění stimulovat vzdělávání
v architektuře
- Otestovat jak může střet různých
přístupů ke vzdělávání o umění přispět k vytvoření inovativního
vzdělávacího projektu
nahoru
PHARE (Fond rozvoje lidských
zdrojů)
EMAD
("Environmental Management
Modul for SMEs via Distance Learning") - Distanční
vzdělávací balíček environmentálního managementu pro
malé a střední podniky
Projekt EMAD byl koncipován na základě objektivně zjištěné potřeby vzdělávání
malých a středních podniků (MSP) moravskoslezského regionu v ekologické legislativě
tak, aby tyto právní subjekty mohly zahrnout ekologický aspekt do svého manažerského
systému. Specifikem projektu je přizpůsobení metodologie potřebám MSP a to
aplikací distanční výuky přes Internet. Záměrem je zvýšení všeobecné informovanosti
a orientace v ekologických normách a jejich aplikace na konkrétní problémy
daného regionu s pozitivním vlivem na stabilitu podniků.
Projekt svými cíli odpovídá cílům opatření 1: Udržitelná zaměstnanost a adaptabilita
lidských zdrojů. Hlavní aktivitou projektu je vývoj a realizace vzdělávacího
programu pro MSP, které tvoří cílovou skupinu projektu.
Výsledkem projektu bude distanční kurz ekologických předpisů zahrnující okomentování
obecně platných českých a evropských ekologických norem adekvátních v Moravskoslezském
kraji.
nahoru
PHARE CBC
Viator
Projekt Viátor si klade za cíl následující:
K hlavním aktivitám společnosti
TEMPO - školicí středisko v rámci tohoto projektu patří:
Výsledkem tohoto projektu
je:
Iniciativa EQUAL
Network
SBC
Základní prioritou projektu je posílení procesu zakládání nových podniků
malého a středního podnikání včetně osob samostatně výdělečně činných a vytvoření
podpůrných struktur umožňujících implementaci metod a nástrojů poskytování
poradenské a vzdělávací pomoci při využití progresivních a inovačních metod,
diferencovaně podle specifických potřeb znevýhodněných skupin na trhu práce.
Cíle
projektu:
-
Aktivovat podnikatelský
potenciál u znevýhodněných skupin
-
Posílit proces
sebezaměstnávání
-
Posílit proces
zakládání podniků MSP
-
Rozvíjet progresivní
vzdělávací metody a programy pro zájemce o podnikání
a začínající podnikatele
-
Rozvíjet progresivní
metody podnikatelského poradenství
-
Snížit rizika
spojená se zahájením podnikatelské činnosti
-
Vytvořit síť
implementačních center
-
Zvýšit informovanost
a usnadnit přístup k relevantním informacím znevýhodněným
skupinám
-
Přispět k zajišťování
rovnosti na trhu práce
-
Koordinace
projektových aktivit
-
Monitoring
a hodnocení projektu
-
Spolupráce
v rámci mezinárodního partnerství
-
Vytváření
sítě "Start-business-center"
-
Vývoj metodické
podpory sítě "SBC"
-
Vývoj informační
podpory sítě "SBC"
-
Rozvíjení
poradenské podpory sítě "SBC"
-
Tvorba databáze
nových forem podnikatelských příležitostí
-
Prosazování
principů rovnosti na trhu práce
-
Pilotní ověřování
výstupů projektu - školících a vzdělávacích kurzů
a programů, nových poradenských a informačních metod.
-
Vytvořená
síť "Start-business-center"
-
-
Motivační
a informační letáky
-
Nové motivační
programy pro cílové skupiny
-
Progresivní
vzdělávací program "Virtuální firma"
-
-
Interaktivní
portál "Krok za krokem k podnikání"
-
Standardizovaný
balík poradenských služeb
-
Databáze
podnikatelských příležitostí v regionu
-
Diferencovaný
přístup k motivaci cílových skupin
-
Vývoj nových
motivačních a vzdělávacích metod (virtuální firma)
-
Standardizace
metod asistovaného poradenství
-
Využití komunikačních
technologií (Internetu) pro nový způsob cílené informovanosti,
interaktivní komunikace a operativního poradenství
(business chat)
-
Vytvoření
institucionálního rámce pro šíření výstupů projektů
(síť "SBC")
-
Prosazování
principu rovnosti na trhu práce
Rozvojové partnerství:
Národní rozvojové partnerství tvoří soukromé poradenské a vzdělávací subjekty
orientované na sektor malého a středního podnikání, vzdělávací instituce,
úřad práce, nezisková poradenská asociace, obecně prospěšná společnost,
agentury regionálního rozvoje:
KAZUIST, spol. s r.o, Třinec; Agentura pro regionální rozvoj, a.s., Ostrava,
EIC; Hospodářská rozvojová agentura třinecka, Podnikatelské centrum, s.r.o.,
Třinec; Institut rozvoje podnikání, s.r.o., Ostrava; Národní asociace pro
rozvoj podnikání, Praha; RPIC-ViP, s.r.o., Ostrava; Úřad práce Frýdek-Místek;
Kvalifikační a personální agentura, o.p.s., Třinec; Regionální poradenské
a informační centrum Opava, spol. s r.o.; TEMPO -Training Center, s.r.o.,
Ostrava.
Uvedené rozvojové partnerství je v souladu se smlouvou o mezinárodní spolupráci
účastníkem nadnárodního rozvojového partnerství, jehož dalšími členy jsou
rozvojová partnerství ze zemí EU: Francie, Itálie a Portugalska.
nahoru
Obecným cílem
projektu je zlepšit situaci při zaměstnávání znevýhodněných
skupin na trhu práce a zvýšit konkurenceschopnost
podniků podporou zavádění metod sdílení a rotace
práce, ve spojení s rozvojem pracovních dovedností
v rámci celoživotního učení, a v souladu s principy
rovnosti příležitostí mužů a žen. Konkrétním cílem
je pak vytvořit pravidla, metodiku pro jejich implementaci
do praxe v podmínkách České republiky včetně vymezení
rolí jednotlivých aktérů a stanovení finančních toků.
Hlavními cílovými skupinami jsou
znevýhodněné osoby na trhu práce: - nezaměstnaní, s důrazem
na osoby bez praxe, bez kvalifikace nebo s nevhodnou
kvalifikací
- zaměstnanci podniků se zvláštním zřetelem na ty, kteří jsou ohrožení nezaměstnaností.
Aktivity se
zaměřují na právní, postojovou a organizační analýzu
kontextu flexibilních forem práce, na přípravu, realizaci
a vyhodnocení pilotních projektů sdílení práce, a na
šíření informací o projektu a jeho výsledcích, včetně
návrhu opatření uplatnitelných v aktivní politice zaměstnanosti.
Při těchto aktivitách bude využívána nadnárodní spolupráce
v rámci nadnárodní dohody celkem šesti rozvojových
partnerství z pěti zemí Evropské unie a České republiky,
jejímž je toto rozvojové partnerství členem.
Výstupy zahrnují:
-
zprávu shrnující
výsledky průzkumů informovanosti a postojů zaměstnavatelů,
zaměstnanců a uchazečů i zájemců o zaměstnání;
analýzu bariér a podmínek zavádění metod sdílení práce;
-
návrhy metodických
postupů sdílení a rotace práce s uplatněním hlediska
rovnosti příležitostí (gender mainstreaming);
-
organizace,
zaměstnance a nezaměstnané uchazeče zapojené do pilotních
projektů sdílení a rotace práce;
-
výsledky
pilotního ověřování těchto postupů;
-
poradenství
pro zaměstnavatele, zaměstnance a uchazeče o zaměstnání;
-
metodickou
příručku Průvodce dobrých praktik sdílení a rotace
práce.
Inovace
spočívají v zaměření na doposud nevyužívané formy
zvyšování přístupu znevýhodněných osob na trh práce
a k dalšímu odbornému vzdělávání v rámci celoživotního
učení. Usilují o změnu zaměstnavatelských i zaměstnaneckých
stereotypů ve prospěch skupin ohrožených marginalizací,
včetně aspektů rovnosti příležitostí mužů a žen.
Přispějí k rozvinutí sociálního dialogu v dané oblasti.
Rozvojové partnerství
sestává z 23 organizací reprezentujících ústřední i
regionální veřejnou správu, sociální partnery, vzdělávací,
poradenské a nevládní neziskové organizace.
nahoru
|