zpět na hlaní stránku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Chcete vědět víc ... 
 

Váš e-mail
TEMPO - divize Evropské Unie
PROJEKTY
 
 

Socrates

Culture 2000

PHARE (Fond rozvoje lidských zdrojů)

PHARE CBC

Iniciativa EQUAL

 

 

 

Leonardo da Vinci

Marco-Polo
Tento projekt je zacílen na potřeby studentů hotelových škol a škol cestovního ruchu, na nabídku mezinárodní praxe pro tyto studenty. Záměrem projektu je organizace výměnného programu - poskytnutí studentům posledního ročníku hotelových škol a škol cestovního ruchu příležitost praktického působení v evropských společnostech. Vybraní studenti získají možnost 3 - 6 měsíční praxe v evropských hotelích a cestovních kancelářích. Cílem je výzkum vzdělávacích potřeb těchto studentů a vytvoření výukových směrnic pro hotelové školy a školy cestovního ruchu.
Společnost TEMPO se bude podílet na propagaci mezinárodních aktivit projektu. Bude spolupracovat při výzkumu a analýze výukových potřeb studentů a zprostředkovávat kontakt mezi odbornou praxí a teoretickou výukou. Zúčastněné společnosti by měly nabídnout výcvikové příležitosti nejméně pro dva studenty ze zahraničních zemí. Zainteresované školy by měly vyslat vybrané studenty do firem.

nahoru

Europe Restaurant - Training in Network
Projekt v rámci programu Leonardo da Vinci má za cíl systematicky rozvíjet síť vzdělávacích zařízení, podporovat uplatňování obecného obsahu, metod výuky a mezinárodní výměny v oboru restaurací. Projekt je orientován zejména na potřeby sociálně znevýhodněné mládeže. Vyzvedávána je individualizace učebního procesu v rámci skupinové výuky a orientace na získání praktických zkušeností.
Evropská vzdělávací restaurace má mezinárodní výměnou informací a zkušeností napomáhat k evropské integraci v odborném vzdělávání a zároveň reagovat jak na odborné potřeby studentů, tak na problémy evropského trhu práce.
Společnost TEMPO se bude podílet na vývoji detailního pracovního programu a ověřování významu Evropské vzdělávací restaurace ve spolupráci se zainteresovanými regionálními institucemi a partnery. To znamená, že bude kontaktovat školy nabízející vzdělání v oboru kuchař - číšník a nabízet jim pomoc při zakládání výukových restaurací a jejich zapojení do evropské sítě, umožňující mezinárodní výměnu studentů. Společnost TEMPO se bude také podílet na vývoji směrnic pro školicí zařízení zainteresovaná v zavádění evropské výuky v restauracích.

nahoru

Methodology for On-Line Tutorship/Guidance Tool for the Tutors
Projekt reaguje na potřebu distančních učitelů jazyků vyvinout nástroj, který by jim umožňoval využívat ve výuce technických a multimediálních pomůcek, uplatňovat flexibilitu ve výcvikových kurzech a zároveň zachovával individuální přístup ke studentům.
Projekt navrhuje vytvořit obecnou metodologii pro výuku distančních studentů a poskytnout tutorům poradenský nástroj, který by jim pomohl v jejich nových funkcích a rolích. Vytvořená metodologie by měla být využitelná pro jakýkoli jazykový kurz a měla by přispívat ke zvyšování kvality jazykové výuky.
Společnost TEMPO bude přispívat svými zkušenostmi k vytvoření výukového nástroje pro distanční výuku jazyků. Společnost TEMPO stejně jako ostatní partneři bude provádět analýzy individuálního přístupu k výuce s ohledem na určení metod distanční a on-line vzdělávací cesty každého studenta. Bude také prezentovat produkt - metodologii vybrané skupině tutorů a testovat ji.

nahoru

Key Skills Individual Diagnostic Screening Programme
Záměrem tohoto projektu je využití tří balíčků programu na individuální rozpoznávání klíčových dovedností, které byly vyvinuty a vytvořeny v rámci programu "Employment - Youthstart". V rámci projektu bude poskytnut výcvik lektorům každé ze zúčastněných organizací, jak zavádět balíčky a testovat jejich účinnost na mladých nezaměstnaných.
Vytvořené balíčky mají využití ve třech klíčových oblastech - práce s čísly, komunikace a informační technologie. Před zahájením testování v každé z partnerských organizací mají být přeloženy každým z partnerů do vlastní řeči a přizpůsobeny dle kulturních odlišností. Po dokončení testování v partnerských organizacích budou testy modifikovány a převedeny do CD-ROM.
Naším hlavním úkolem je překlad testovacích balíčků a jejich přizpůsobení dle národních specifik. Umožníme školení lektorovi o metodice testování. V následující fázi provedeme testování balíčku na vybrané skupině dospělých nezaměstnaných. V závěrečné etapě Knowsey College upraví tištěné materiály do podoby CD-ROM a naším úkolem bude opět ve spolupráci se zahraničními partnery provést otestování efektivnosti této metody na rozpoznávání slabých stránek.

nahoru

Circulus
Circulus je název nově se rozbíhajícího projektu. Ve spolupráci se školicími institucemi v Portugalsku a Francii budeme zprostředkovávat čtyřměsíční výměny studentů s cílem rozvíjet jazykové dovednosti mladých lidí.

nahoru

Erstellung von Open-Distance-Learning Materialien für die IT-Berufe unter Berücksichtigung der Einstiegsschwierigkeiten von technikunterfahrenen Frauen
Tento projekt se zaměřuje na vzdělávání v oblasti informačních a telekomunikačních technologiích a to s ohledem na ženy. Konkrétně jde o to, zpřístupnit ženám počítačové vzdělání, pomoci jim zbavit se strachu z této dosud výhradně mužské oblasti a v neposlední řadě překonat již po léta zažité předsudky, že technické a počítačové vzdělávání zkrátka NENÍ pro ženy.
Cílem projektu by mělo být vytvoření vzdělávacích balíčků pro distanční vzdělávání žen v oblasti informačních technologií. Kurzy jsou určeny ženám, které chtějí začít pracovat s výpočetní technikou a jsou nezaměstnané nebo chtějí změnit směr své současné kariéry. Zkrátka ženám, které se chtějí bez obav více vzdělávat v oblasti počítačového a telekomunikačního světa.
Společnost TEMPO obdrží tzv. balíček od hlavního koordinátora, který by se měl přizpůsobit na české podmínky a měl by být aplikován a realizován právě (ovšem nejen) společností TEMPO samotnou.

nahoru

Qualification of Female Students of Arts and Social Sciences for Employment in Companies
Hlavním tématem tohoto projektu, který se realizuje v rámci programu Leonardo da Vinci, je především otázka "žen a pracovního trhu". Projekt je jednak koncipován jako sociologická sonda, jednak se snaží o praktický výsledek - záměr projektu je zmapovat (a změnit) situaci, jaká existuje při uplatňování absolventů, resp. absolventek, které vystudovaly vysokou školu s humanitním zaměřením na trhu práce.
Důležitým bodem projektu je také zamyšlení se nad tím, jak důležitou roli při zapojování absolventek do pracovního procesu hraje diskriminace. Je tento faktor převážně určující a znamená rozhodující kritérium pro výběr zaměstnanců, nebo je to jen uměle vytvořená fobie, ničím nepodložená hypotéza a nestojí za to ji podrobně zkoumat?
Výsledkem tohoto projektu by měl být kromě teoretických závěrů seminář či jednorázový kurz, který by se měl realizovat na jednotlivých vysokých školách, a měl by budoucí absolventky seznamovat s tím, co to vlastně je trh práce, jaká jsou kriteria pro to, aby člověk obstál při přechodu ze školy do zaměstnání; co je nutné znát a čeho je třeba se vyvarovat.
Společnost TEMPO by měla, jako každý z partnerů projektu, zmapovat situaci v domácím prostředí, tzn. v České republice, a pomoci realizovat výše zmíněné semináře a kurzy na jednotlivých vysokých školách.

nahoru

European Game of Self-employment
Tento projekt by se měl realizovat v rámci programu Leonardo da Vinci. Tématem projektu je oblast podnikání, konkrétně se jedná o simulaci podnikání pro mladé lidi, v malých a středních firmách, v nových sektorech atd.
Protože se jedná o virtuální projekt, je velká pravděpodobnost, že bude o jeho využívání nemalý zájem, neboť mladí lidé se v dnešním světě setkávají s informační technologií čím dál tím častěji a využívání Internetu se stává nedílnou součástí života.
Výsledný produkt tohoto projektu by se měl objevit v podobě CD-ROMu a měl by být dostupný všem těm, kteří mají zájem si vyzkoušet jaké to je "doopravdy" podnikat.
Naším hlavním úkolem bude metodickou pomůcku přeložit a přizpůsobit českým podmínkám. V další fázi budeme provádět testování na vybrané skupině a ze závěrů provádět modifikace. Distribuce a šíření bude závěrem celého projektu.

nahoru

Eco-Management Training for Managers and Qualified Workers from SMEs Via Internet
Tento projekt se uskutečňuje v rámci programu Leonardo da Vinci a zabývá se oblastí životního prostředí a managementu (Eco-management). Všichni partneři vyvíjejí tzv. studijní balíček, který by měl být dostupný prostřednictvím Internetu. Tento studijní program bude nejprve vytvořen v angličtině a poté se přeloží do příslušných jazyků účastnících se partnerů. Výsledkem bude všem dostupný Internetový studijní program řízení v oblasti životního prostředí.
Naším úkolem je tvorba Internetových stránek, přeložení výsledného kurzu do českého jazyka a jeho adaptace na české podmínky v oblasti Eco-managementu.
Výsledný produkt by se poté měl pomocí těchto stránek rozšířit a sloužit svému účelu.

nahoru

PIMM Transnational Development, Testing, Evaluation and Dissemination of a Skills Acquisition Concept for Consultants and Small and Medium Enterprises
TEMPO - školící středisko se v současné době podílí na realizaci projektu PIMM - Process Integrated Management Methods (metody procesního integrovaného managementu). Cílem projektu je mezinárodní vývoj, implementace a diseminace výukového konceptu pro konzultanty a malé a střední podniky do 50ti zaměstnanců (MSP). Koncept je postaven na požadavcích norem ISO 9001 a ISO 14001 a také na zákonných požadavcích z oblasti bezpečnosti práce. Produkty tohoto projektu jsou národní a mezinárodní analýza, dotazník určený pro analýzu situace v MSP, modelová příručka integrovaného managementu (ISO 9001; ISO 14001; bezpečnost práce), sylabus školení MSP, sylabus školení konzultantů, výukové materiály, indikátory úspěchu konceptu a projektu. V současné době projekt vstupuje do své závěrečné fáze. Z produktů je k dispozici národní a mezinárodní analýza, dotazník pro analýzu MSP. Ve fázi překladu je modelová příručka (včetně návrhů vývojových diagramů popisujících procesy ve firmě, formulářů, kontrolních listů apod.). Sylaby školení jsou dokončeny, předpokládá se však jejich stálé vylepšování. Rovněž ostatní produkty jsou ve fázi vývoje. V této závěrečné fázi je nezbytné otestovat a vyhodnotit produkty projektu. O dalším vývoji a výsledcích Vás budeme i nadále informovat.

nahoru

ASMAP - Strategical Approach to Personnel Management
Smyslem tohoto dvouletého projektu bylo vytvořit počítačový program nazvaný Training Manager. Training Manager dovoluje simulovat různé situace, se kterými se setkává manažer ve své práci.
Program Training Manager je především metodou analýzy situací v managementu. Umožňuje předvídat pravděpodobné důsledky rozhodnutí, jež jsou určená pro vyřešení některých problematických situací v podniku.
Jeho cílem je tedy naučit se určovat situaci, stanovit možné akce, předvídat důsledky těchto akcí a vybírat ty, které jsou nejvhodnější. Program je také nástrojem, který členům skupiny vedení poskytuje příležitost ke společnému uvažování a ke konfrontaci stanovisek.
Program Training Manager tedy pomáhá při uvažování ještě dříve, než se rozhodneme, jak budeme reagovat: například, když jsme postaveni před příliš velkou fluktuaci pracovních sil, nebo když se musíme vyrovnat s poklesem produktivity atd. Tak můžeme momentálně řešit asi deset typických situací:

  • zavádění nových technologií
  • vysoká fluktuace pracovních sil
  • hromadné přijímání pracovníků
  • příliš vysoká nekvalita
  • příliš časté nedostatky v oblasti lidských zdrojů
  • odchod a nahrazování důležitého manažera
  • nedostatečná kvalifikace pracovníků
  • změna organizace práce
  • nedostatečná produktivita

Training Manager byl vytvořen a je vhodný pro vedení malých a středních podniků.
TEMPO - školicí středisko se aktivně podílelo na vytváření simulátoru. Ten je dostupný v české verzi a je zajištěno jeho rozšíření do českých firem.

nahoru

Euro Show Management Training
Navrhovatelem tohoto projektu je italská asociace divadel, která jej iniciovala z potřeby rozvíjet dovednosti a znalosti studentů v oblasti divadelního marketingu a managementu. Úloha firmy TEMPO - školicí středisko znamená být příjemcem pěti italských studentů a zajistit pro ně všechny potřebné záležitosti v průběhu jejich půlročního pobytu v České republice. Kromě běžných záležitosti, pro ně zajišťujeme kurzy z různých oblastí a rovněž zprostředkováváme odborné praxe v českých divadlech.

nahoru

Euro Practice for Administrative Coordinators
Tento program je zaměřen na profesionální administrativní pracovníky a sekretářky, které se v současné době ve své práci potýkají se zásadními změnami způsobenými rychlým vývojem v informačních a komunikačních technologiích. Je nutné, aby změny ve výuce následovaly vývoj v praxi a tomu by měl napomáhat mezinárodní výměnný program. Cílem je zapracovat mezinárodní prvek do vzdělávacího programu pro administrativní pracovníky. V rámci tohoto projektu TEMPO - školicí středisko přijme dvě švédské studentky, zajistí pro ně ubytování a zprostředkuje praxi v oblasti administrativy.

nahoru

New Information Technologies in Advertisement Activities
Jedná se projekt spolupráce mezi Českou republikou, Litvou a Itálií, především v oblasti vzdělávání v reklamě a možnostech jeho uplatnění v praxi. Učitelé z Kaunaské university, největší a nejstarší university v Litvě, absolvují krátkodobý poznávací pobyt v České republice a v Itálii a během těchto návštěv získají co nejvíce informací v požadované oblasti. Zkoumat budou systémy vzdělávání v reklamě, osnovy kurzů a možnosti spolupráce s podniky. Na závěr provedou srovnání jednotlivých vzdělávacích systému a jejich využití v praxi a na tomto základě mohou doporučit změny v curriculech.

nahoru

Hum@no

 

nahoru

Sistema de certificacion profesional para titulaciones de Humanidades
Cíly tohoto projektu jsou:

  • Adaptace absolventů evropských humanitárních oborů na současné a budoucí požadavky trhu práce
  • Analýza profesní situace absolventů humanitárních oborů vzhledem k současné výuce.
  • Pro co jsou tito absolventi kvalifikovaní?
  • Analýza jejich profesní reality. Jaká je profesní hodnota jejich vzdělání?
  • Zjistit požadavky a potřeby trhu práce vůči těmto absolventům. Co evropský trh práce od nich požaduje?
  • Zjistit vývoj trhu práce v souvislosti se vznikem profesních požadavků. Jaké jsou současné a budoucí pracovní příležitosti?

K hlavním aktivitám společnosti TEMPO v tomto projektu patří:

  • analýza
  • definice základny virtuálních služeb
  • rozvoj tréninkového plánu
  • implementace tréninkového plánu
  • koordinace, management a šíření

Projekt Hum@no by měl přinést následující předpokládané výsledky:

  • analýza a zpráva o situaci na trhu práce a absolventech
  • humanitárních oborů
  • mapa profesních profilů a oblastí
  • mapa profesních kompetencí
  • tréninkový program zaměřený na absolventy humanitárních oborů
    pilotní kurz

    nahoru

STEC IT (Stimulating Enterprises Creatin Using Information Technology)
Mezi cíle tohoto projektu patří:

  • analýza potřeb podnikatelů
  • hodnocení tvorby internetové základny
  • tvorba informační podpory MSP
  • vytvoření on-line kurzů
  • testování nástrojů

Hlavní činnost společnosti TEMPO - školicí středisko spočívá v:

  • identifikaci informací a potřeb podnikatelů
  • tvorbě multimediální základny založené na internetu a nových technologiích
  • rozvoji informativní sekce sítě
  • rozvoji interaktivní tréninkové sekce
  • testování a hodnocení internetových stránek

Předpokládané výstupy a výsledky projektu zahrnují:

  • 7-jazyčná internetová síť, kterou uvede do provozu a bude spravovat autor a koordinátor projektu
  • Malí a střední podnikatelé zde naleznou specifické informace právní, finanční, administrativní
  • Dále zde bude k dispozici balík 8 on-line kurzů zahrnujících různé oblasti
  • Síť bude pravidelně doplňována novinkami apod.

    nahoru

Return on Investment in Training
Cílem projektu ROI (Return on Investment in Training) je:

  • Zvýšit schopnosti a dovednosti lidí
  • Zvýšit kvalitu a přistup k odbornému vzdělávaní
  • Určit metodu,která ohodnotí návratnost do odborného vzdělávání
  • Rovné příležitosti pro muže a ženy v odborném vzdělávání

Hlavní aktivity společnosti TEMPO - školicí středisko jsou především:

  • Presentace administrativního a finančního plánu
  • Vyvinutí hodnotícího modelu
  • Definice hodnotící metodologie
  • Definice hodnotících nástrojů
  • Kontrola výsledků

Předpokládané výstupy tohoto projektu by měly zahrnovat:

  • Praktická hodnotící zpráva
  • Manuál k hodnotící metodě
  • Sada nástrojů umožňujících hodnotit návratnost investic do vzdělání
  • Trénink osob v oblasti vyvinuté metodologie a užívání hodnotících nástrojů
  • Zpráva hodnotící výsledky metody a nástrojů

    nahoru

OGM Food & biopollution certificatio
Mezi cíle tohoto projektu patří:

  • Inovovat manažerský a zaměstnanecký vzdělávací systém
  • Vytvořit permanentní vzdělávací kurz, orientovaný na malé a střední podniky a na spotřebitele
  • Budoucí udržení partnerství zúčastněných stran
  • ITC komunikační aktivity mířené na občana Evropy

Hlavní aktivity společnosti TEMPO - školicí středisko spočívají ve:

  • Vývoji webové stránky projektu
  • Vývoji multimediálního CD
  • Stanovení inovativních profesionálních profilů a kurzů pro vzdělávací pracovníky
  • Vývoji inovačního e-vzdělávacího modelu v oblasti managementu potravin
  • Projekt přinese následující výstupy a výsledky:
  • Webová presentace
  • Multimediální CD
  • Vzdělávací kurz pro MSP
  • Vzdělávací model pro celoživotní vzdělávání

    nahoru

NTCrafts - New access to continuing vocational training for isolated labour market groups through self-training in traditional crafts
Hlavní cíle projektu spočívají:

  • Cílovým skupinám poskytnout školení vzhledem k jejich specifickým potřebám
  • Ulehčit přístup k manuálnímu vzdělávání lidem mimo trh práce
  • Podpořit cílové skupiny v oblasti samozaměstnání
  • Využívat kulturní a etnické specifika partnerských zemí jako základnu pro další trénink.

Aktivity společnosti TEMPO - školicí středisko v projektu zahrnují:

  • Vývoj samo-vzdělávacího systému
  • Vývoj praktických nástrojů,vyučovacích materiálů
  • Hodnocení a diseminace materiálů
  • Testování pilotních skupin
  • Shrnutí materiálů a jejich překlad

Předpokládané výsledky a výstupy projektu:

  • pilotní model pro samo-vzdělávací tréninkový systém
  • CD-ROM
  • Videokazety
  • Ilustrovaná příručka

    nahoru

SME Proactive Manager
Hlavními cíly projektu jsou:

  • zlepšení dovedností a schopností lidí
  • zavádění a posilování přispívání odborného vzdělávání inovačnímu procesu

Tyto cíle budou rozvinuty v projektu tak, abychom mohli:

  • identifikovat vlastnosti charakterizující korporativní sociální odpovědnost
  • popsat profil pro-aktivního manažera MSP dobrovolně odhodlaného přispět k lepší společnosti a čistějšímu životnímu prostředí
  • vyvinout tréninkové nástroje pro zlepšení schopností a změnu přístupu manažerů, pro uvědomění sociální odpovědnosti získat nejlepší existující způsoby provádění CSR
  • Cílovou skupinou jsou manažeři malých a středních firem a trenéři, kteří budou naučeni nejlepší existující způsoby praxe, provádění CSR konceptů.

K výstupům projektu patří:

  • model pro-aktivního managera, průvodce nejlepšími praktikami CSR, marketingový koncept (vše tištěné v angličtině, ke stažení na webu, CD-ROM)
  • multijazykový tréninkový nástroj
  • web stránky, CD – ROM
  • promoční materiály
  • tištěné tréninkové materiály

    nahoru

Labsel Thematic Virtual Laboratories: Innovative Methodology to Support Training in the Local Economic System
Cílem projektu je zavádění a posilování přispívání odborného vzdělávání inovačnímu procesu. Konkrétně se jedná o:

  • vytvoření virtuálních tématických laboratoří
  • testování lokálního ekonomického systému (LES)
  • vytvoření tréninkových balíků se záměrem napomoci odbornému vzdělávání
  • zintenzivnit vztahy mezi klíčovými faktory LES – administrativou, vzdělávacím systémem a zaměstnavateli
  • integrace pomocí ICT

Cílovou skupinou jsou malé a střední podniky, školy a university, obchodní asociace a unie, konzultační a tréninkové agentury, IT společnost, veřejnost.

Mezi hlavní aktivity projektu patří:

  • definice bodů rozhovoru, témat
  • tvorba skupin
  • definice průvodce pro uživatele
  • studie potřeb uživatele a požadavků odborného vzdělávání
  • zpracování a vyhodnocení sběru dat a informací
  • vytvoření, tisk a šíření materiálů
  • tvorba virtuálních tématických laboratoří

Hlavní výstupy a výsledky projektu jsou tvořeny:

  • portálem s virtuálními tématickými laboratořemi
  • web stránkami, CD – ROM
  • promočními materiály
  • tištěnými tréninkové materiály

    nahoru

Socrates

Getting@link.ED
Pod tímto hlavním tématem se rozběhly některé konkrétní tématické bloky:

  • Kultura a turismus
  • Ekonomika na trhu práce
  • Specifické charakteristiky zúčastněných zemí
  • Prezentace rodného města
  • Charakter vody

Tento projekt byl zahájen v roce 1998 v rámci programu Socrates. Getting@link.ED je program zaměřený na zvyšování kvality vzdělávání v Evropě a podporu využívání flexibilních přístupů, rozvíjení samostatné výuky studentů a evropské dimenze školního vzdělávání.
Konkrétně má projekt vést k většímu využívání informačních technologií u učitelů a studentů a založení evropské sítě, která by umožnila společné sdílení myšlenek a zkušeností. Výstup se bude skládat z evropských modulů, efektivních výukových a učebních přístupů a modelů pro výuku studentů. Tento produkt bude dále rozšiřován zájemcům na regionální, národní a mezinárodní úrovni přes Internet, vytvářením tištěných materiálů, knih a uváděn do praxe.
Společnost TEMPO vede skupinu Kultura a turismus a podílí se na tématech Rodné město a Trh práce. Hlavním cílem je zpřístupnit efektivní elektronickou komunikaci mezi učiteli a studenty. Obzvláště studenti a učitelé jazykových kurzů, pociťují potřebu rozvíjet vlastní využívání Internetu a E-mailu. Vyhledávání informací o městech přes Internet by mělo být pro studenty zajímavým oživením výuky. Konkrétním výstupem je prezentace informací na webových stránkách.

nahoru

LOKI - Integration through Language and Culture
LOKI je multimediální materiál, který kombinuje jazykový přínos se získáváním sociálně-kulturního přehledu o čtyřech evropských zemích: Polska, Rumunska, Maďarska a České republiky. Procvičuje čtyři základní jazykové dovednosti: čtení, psaní, poslech a mluvení, vedle toho i více akademické dovednosti jako zhodnocování, kritizování, diskutování atd. a obchodní dovednosti jako vyjednávání, prezentace, auditing atd.
Projekt LOKI má za cíl vyplnit tato prázdná místa pomocí vzdělávacího balíčku, který nechce pouze naplnit jazykovou a sociálně-kulturní dimenzi, ale nabízí také širokou možnost zpětné reakce a komunikace o zvolených tématech a představuje názory na Evropskou unii a její instituce ve střední a východní Evropě.

nahoru

Online Learning Of Finnish Language
Projekt i - Speak Finnish je projekt zaměřený na vytvoření inovativního vzdělávacího materiálu pro finský jazyk. Cílem vytvořit původní jazykový vzdělávací materiál, který by byl využitelný pro kombinaci distančního kurzu a výuky s využitím přímého kontaktu s učitelem. Gramatika a jazykové struktury jsou vysvětlovány jednoduchou formou a důležitou stránkou projektu je také jasné pedagogické vedení celého výkladu.
Výsledek projektu koordinovaného společností TEMPO bude použitelný pro státy Evropské unie, ale také po celém světě. Projektoví partneři jsou instituce zabývající se jazyky a jejich využitím prostřednictvím multimédií, zvláště University of Antwerp, Center for Language and Speech - Belgie, kteří vyvinuli v rámci jejich projektů jazykové CD-ROMy všech zemí Evropské unie a tří zemí přidružených včetně ČR, a tento projekt je pokračováním těchto zkušeností.
Do budoucna má partnerství napomoci tvorbě obecného rámce pro on-line výuku i dalších řečí Evropské unie a řečí přidružených zemí. I - Speak je čerstvě zaregistrovaná značka pro výuku řečí on-line s licencí společnosti TEMPO.

nahoru

Luces Habilidades Cognitivas
TEMPO - školící středisko se v současné době podílí na realizaci projektu LUCES - Habilidades cognitivas enprendedoras. Tento projekt bude uskutečněn v rámci tří let 2001 - 2004.
Hlavní cíl projektu Luces :

  • Identifikovat charakteristické znaky lidí s podnikatelskými vlohami, platící po celé Evropě.

Konkrétní cíle projektu jsou :

  • určit charakteristiky Evropského podnikatele
  • zjistit zda existují a porovnat rozdílné charakteristiky mezi podnikateli mužského a ženského pohlaví
  • navrhnout a prověřit nástroje, které pomohou ve výběru osob s podnikatelským nadáním
  • navrhnout metodologii rozvoje a trénování podnikatelských dovedností a schopností

V průběhu celého projektu budeme pracovat s kvalitativně a kvantitativně propracovanou metodologií, takže budeme moci dosáhnout objektivních a spolehlivých výsledků. Zároveň budeme moci zajistit správnou interpretaci a využití našich závěrů.

nahoru

TRESOR - Try and Experience Strengths and Own Resources
Motivace a posílení studentů ve vztahu k celoživotnímu sebevzdělání je základním úkolem tohoto projektu. Zvláštní pozornost je věnována lidem bez kvalifikace nebo s nízkou kvalifikací, především však lidem sociálně, ekonomicky nebo fyzicky znevýhodněným.
Na začátku úspěšného celoživotního vzdělávání stojí určení sociálních a profesních schopností potřebných v určitém pracovním prostředí. Existující metody a nástroje používané k určení těchto schopností nejsou dostačující pro cílovou skupinu tohoto projektu a jsou sotva založeny na principu motivace a posilování studentů k celoživotnímu vzdělávání. Musí se tedy vyvinout nové nástroje a metody, berouc v potaz schopnosti a vzdělání, které znevýhodnění studenti již mají. Tyto studenty je třeba motivovat právě na základě zjištěných faktů a to tak, aby převzali odpovědnost za své vzdělání.
V tomto ohledu sleduje projekt následující dva cíle:

  • Vybudování mezinárodní sítě organizací, která se zaměří na výzkum, analýzu a testování hodnotících metod určených pro sociálně, fyzicky a ekonomicky znevýhodněné osoby
  • Posilování sebeanalýzy a sebevzdělání studentů za účelem sebeurčení tím, že budou vyvinuty a aplikovány nové metody a způsoby hodnocení určené cílovým skupinám

    nahoru

Culture 2000

Educazione all Architettura e Nuove Tecnologie
Vzdělání věnované umění experimentovalo se mnoha vzdělávacími projekty určenými pro různé skupiny osob. Vzdělávání o architektuře je často zaměřeno na osoby pohybující se v této oblasti: tato tendence pak ztěžuje laické veřejnosti porozumět architektuře v celé její technické a kulturní komplexnosti.
Vzděláváním věnovaným architektuře projekt zamýšlí zasáhnout právě onu laickou veřejnost.
Technologie vytvořila nové nástroje a multimédia různé přístupy ke znalostem: pro nové generace jsou nové multimediální jazyky známější a známější.
Tyto jazyky jsou důležité především pro:

  • Tvorbu vzdělávacích projektů, které překonávají jazykové a kulturní odlišnosti
  • Usnadnění výměny a spolupráce pracovníků
  • Zvýšení zájmu veřejnosti (nové technologie vlastně vytvořily nové formu komunikace, které ulehčily interakce mezi navrhovateli a širokou veřejností)

Cílem je pomoci lidem lépe rozumět významu moderní/současné architektury:

  • Vytvořit pro budoucnost veřejnost rozumějící architektuře ("evropskou veřejnost")
  • Otestovat, jak by mohli vzdělávací projekty zaměřené na současné umění stimulovat vzdělávání v architektuře
  • Otestovat jak může střet různých přístupů ke vzdělávání o umění přispět k vytvoření inovativního vzdělávacího projektu

    nahoru

PHARE (Fond rozvoje lidských zdrojů)

EMAD ("Environmental Management Modul for SMEs via Distance Learning") - Distanční vzdělávací balíček environmentálního managementu pro malé a střední podniky
Projekt EMAD byl koncipován na základě objektivně zjištěné potřeby vzdělávání malých a středních podniků (MSP) moravskoslezského regionu v ekologické legislativě tak, aby tyto právní subjekty mohly zahrnout ekologický aspekt do svého manažerského systému. Specifikem projektu je přizpůsobení metodologie potřebám MSP a to aplikací distanční výuky přes Internet. Záměrem je zvýšení všeobecné informovanosti a orientace v ekologických normách a jejich aplikace na konkrétní problémy daného regionu s pozitivním vlivem na stabilitu podniků.
Projekt svými cíli odpovídá cílům opatření 1: Udržitelná zaměstnanost a adaptabilita lidských zdrojů. Hlavní aktivitou projektu je vývoj a realizace vzdělávacího programu pro MSP, které tvoří cílovou skupinu projektu.
Výsledkem projektu bude distanční kurz ekologických předpisů zahrnující okomentování obecně platných českých a evropských ekologických norem adekvátních v Moravskoslezském kraji.

nahoru

PHARE CBC

Viator
Projekt Viátor si klade za cíl následující:

  • Analýza potřeb podpory turistického ruchu v Moravskoslezském a Žilinském kraji
  • Implementace těchto potřeb a informací do tvorby internetové platformy

K hlavním aktivitám společnosti TEMPO - školicí středisko v rámci tohoto projektu patří:

  • semináře pro podnikatele z Moravskoslezského a Žilinského kraje
  • vývoj a testování internetové platformy

Výsledkem tohoto projektu je:

Iniciativa EQUAL

Network SBC
Základní prioritou projektu je posílení procesu zakládání nových podniků malého a středního podnikání včetně osob samostatně výdělečně činných a vytvoření podpůrných struktur umožňujících implementaci metod a nástrojů poskytování poradenské a vzdělávací pomoci při využití progresivních a inovačních metod, diferencovaně podle specifických potřeb znevýhodněných skupin na trhu práce.
Cíle projektu:

  • Aktivovat podnikatelský potenciál u znevýhodněných skupin
  • Posílit proces sebezaměstnávání
  • Posílit proces zakládání podniků MSP
  • Rozvíjet progresivní vzdělávací metody a programy pro zájemce o podnikání a začínající podnikatele
  • Rozvíjet progresivní metody podnikatelského poradenství
  • Snížit rizika spojená se zahájením podnikatelské činnosti
  • Vytvořit síť implementačních center
  • Zvýšit informovanost a usnadnit přístup k relevantním informacím znevýhodněným skupinám
  • Přispět k zajišťování rovnosti na trhu práce

Cílové skupiny:

  • Zájemci o podnikání ze znevýhodněných skupin na trhu práce:
    - do 30 let
    - nad 45 let
    - osoby ohrožené ztrátou zaměstnání
    - osoby vracející se na trh práce po delším období ekonomické neaktivity

    - osoby se sníženou schopností dojezdu do zaměstnání
    - osoby se zdravotním omezením
  • Začínající podnikatele:
    - podnikající po dobu kratší než 1 rok

Hlavní aktivity:

  • Koordinace projektových aktivit
  • Monitoring a hodnocení projektu
  • Spolupráce v rámci mezinárodního partnerství
  • Vytváření sítě "Start-business-center"
  • Vývoj metodické podpory sítě "SBC"
  • Vývoj informační podpory sítě "SBC"
  • Rozvíjení poradenské podpory sítě "SBC"
  • Tvorba databáze nových forem podnikatelských příležitostí
  • Prosazování principů rovnosti na trhu práce
  • Pilotní ověřování výstupů projektu - školících a vzdělávacích kurzů a programů, nových poradenských a informačních metod.

Výstupy:

  • Vytvořená síť "Start-business-center"
  • Pracovní workshopy
  • Motivační a informační letáky
  • Nové motivační programy pro cílové skupiny
  • Progresivní vzdělávací program "Virtuální firma"
  • Síť vyškolených mentorů
  • Interaktivní portál "Krok za krokem k podnikání"
  • Standardizovaný balík poradenských služeb
  • Databáze podnikatelských příležitostí v regionu

Inovace:

  • Diferencovaný přístup k motivaci cílových skupin
  • Vývoj nových motivačních a vzdělávacích metod (virtuální firma)
  • Standardizace metod asistovaného poradenství
  • Využití komunikačních technologií (Internetu) pro nový způsob cílené informovanosti, interaktivní komunikace a operativního poradenství (business chat)
  • Vytvoření institucionálního rámce pro šíření výstupů projektů (síť "SBC")
  • Prosazování principu rovnosti na trhu práce

Rozvojové partnerství:
Národní rozvojové partnerství tvoří soukromé poradenské a vzdělávací subjekty orientované na sektor malého a středního podnikání, vzdělávací instituce, úřad práce, nezisková poradenská asociace, obecně prospěšná společnost, agentury regionálního rozvoje:
KAZUIST, spol. s r.o, Třinec; Agentura pro regionální rozvoj, a.s., Ostrava, EIC; Hospodářská rozvojová agentura třinecka, Podnikatelské centrum, s.r.o., Třinec; Institut rozvoje podnikání, s.r.o., Ostrava; Národní asociace pro rozvoj podnikání, Praha; RPIC-ViP, s.r.o., Ostrava; Úřad práce Frýdek-Místek; Kvalifikační a personální agentura, o.p.s., Třinec; Regionální poradenské a informační centrum Opava, spol. s r.o.; TEMPO -Training Center, s.r.o., Ostrava.
Uvedené rozvojové partnerství je v souladu se smlouvou o mezinárodní spolupráci účastníkem nadnárodního rozvojového partnerství, jehož dalšími členy jsou rozvojová partnerství ze zemí EU: Francie, Itálie a Portugalska.

nahoru

Flexibilní pracoviště

Obecným cílem projektu je zlepšit situaci při zaměstnávání znevýhodněných skupin na trhu práce a zvýšit konkurenceschopnost podniků podporou zavádění metod sdílení a rotace práce, ve spojení s rozvojem pracovních dovedností v rámci celoživotního učení, a v souladu s principy rovnosti příležitostí mužů a žen. Konkrétním cílem je pak vytvořit pravidla, metodiku pro jejich implementaci do praxe v podmínkách České republiky včetně vymezení rolí jednotlivých aktérů a stanovení finančních toků.

Hlavními cílovými skupinami jsou znevýhodněné osoby na trhu práce: - nezaměstnaní, s důrazem na osoby bez praxe, bez kvalifikace nebo s nevhodnou kvalifikací
- zaměstnanci podniků se zvláštním zřetelem na ty, kteří jsou ohrožení nezaměstnaností.

Aktivity se zaměřují na právní, postojovou a organizační analýzu kontextu flexibilních forem práce, na přípravu, realizaci a vyhodnocení pilotních projektů sdílení práce, a na šíření informací o projektu a jeho výsledcích, včetně návrhu opatření uplatnitelných v aktivní politice zaměstnanosti. Při těchto aktivitách bude využívána nadnárodní spolupráce v rámci nadnárodní dohody celkem šesti rozvojových partnerství z pěti zemí Evropské unie a České republiky, jejímž je toto rozvojové partnerství členem.

Výstupy zahrnují:
  • zprávu shrnující výsledky průzkumů informovanosti a postojů zaměstnavatelů, zaměstnanců a uchazečů i zájemců o zaměstnání;
    analýzu bariér a podmínek zavádění metod sdílení práce;
  • návrhy metodických postupů sdílení a rotace práce s uplatněním hlediska rovnosti příležitostí (gender mainstreaming);
  • organizace, zaměstnance a nezaměstnané uchazeče zapojené do pilotních projektů sdílení a rotace práce;
  • výsledky pilotního ověřování těchto postupů;
  • poradenství pro zaměstnavatele, zaměstnance a uchazeče o zaměstnání;
  • metodickou příručku Průvodce dobrých praktik sdílení a rotace práce.

Inovace spočívají v zaměření na doposud nevyužívané formy zvyšování přístupu znevýhodněných osob na trh práce a k dalšímu odbornému vzdělávání v rámci celoživotního učení. Usilují o změnu zaměstnavatelských i zaměstnaneckých stereotypů ve prospěch skupin ohrožených marginalizací, včetně aspektů rovnosti příležitostí mužů a žen. Přispějí k rozvinutí sociálního dialogu v dané oblasti.

Rozvojové partnerství sestává z 23 organizací reprezentujících ústřední i regionální veřejnou správu, sociální partnery, vzdělávací, poradenské a nevládní neziskové organizace.

nahoru

 
 
 
 
Nyní realizujeme:
 
TRESOR
LABSEL
SMEPAM
 
 
 
 
tel.: 596 740 293
 
fax: 596 745 034
 

Copyright (c) 2003, Miroslav Dolín